Idézet:


"Az olvasás - ha élvezetet okoz - segít élni. Átélni és túlélni is." ~Vekerdy Tamás~

Most olvassuk/ írjuk:

Lizi: Fekete gyémánt
Lola: Bársony érintés

2016. február 14., vasárnap

Simon Elkeles

Tökéletes kémia

Könyvajánló:

Chicagó külvárosában, a Fairfield gimiben mindenki tudja, hogy a kerület északi és déli negyedeiben élők között kibékíthetetlen ellentétek húzódnak. Így amikor a pomponlányok csapatkapitánya, Brittany Ellis mellé Alex Fuentest, egy helyi bűnbanda tagját osztják be tanulópárnak kémiaórán, az eredmény borítékolható: ezek ketten robbanékony egyveleget képeznek. 
A fiatalok egyike sem számol azonban egy meglepő kémiai reakcióval: a szerelemmel. 
Vajon sikerül-e legyőzniük saját előítéleteiket és családjuk, barátaik ellenszenvét a másik iránt? Sikerülhet-e a látszólag lehetetlen?

Véleményem:

Teljesen lehidaltam a könyvet illetően.
Első látásra csak a borító miatt dobbant meg a szívem, de mikor megláttam az idézeteket amiket a netre feltettek belőle... elájultam. Igaz hogy a rosszfiú és a jókislány összejön, (és ebből a szempontból sablonos), de nem mindegy hogy milyen rosszfiú és milyen jókislányról beszélünk. Tetszett az hogy az író leírta egy gyönyörű történetben, hogy egyes helyeken, mennyire durvák, és komolyak lehetnek az emberek a származási különbégek miatt.

"Alex karba teszi a kezét. – Tévedsz. 
– Szerintem nem. 
– Azt hiszed, te sosem tévedsz? 
Úgy mondja. mintha egy ostoba szőke liba lennék, és ettől felmegy bennem a pumpa. – Persze, hogy nem hiszem azt – mondom. Emelek egy oktávot a hangomon, szinte csipogni kezdek, mint egy elsőbálozó. – Például a múlt héten is, vettem egy Bobbie Brown Sandwash Petal szájfényt, pedig a Pink Blossom sokkal jobban illett volna az arcszínemhez. Totális katasztrófa – mondom gúnyosan. Valószínűleg ezt a szintet várja tőlem. Kíváncsi vagyok, beveszi-e, vagy a hangszínemből rájön, hogy csak gúnyolódtam vele. 
– Azt elhiszem. 
– És te, te még sohasem tévedtél? – kérdezem. 
– Dehogynem – feleli. – A múlt héten, amikor éppen bankot raboltunk odaát Walgreensben, azt mondtam a pénztárosnak, hogy adja oda az ötvendollárosokat a pénztárból. Én hülye! A húszdollárosokat kellett volna kérnem, mert azokból sokkal több volt, mint ötvenesből."

~Tökéletes kémia: Brittany~

Imádom a beszólásokat vagy a csípős megjegyzéseket, egy könyvben. Na most nekem ebben nem is volt hiányom:

"– Por favor, Mamá – mondom bőszen. – Hiszen csak csókolóztunk! 
– Alejandro, a csókolózás ahhoz vezet, hogy majd még niñokat csináltok nekem!"
~Alex~

A cselekményben sok izgalom is van, szóval nem kifejezetten lányoknak ajánlom. Lehet hogy az ellenkező nemnek nem igazán fekszenek azok a megfogalmazások mint: "Ha Brittanyvel vagyok, az olyan, mintha valami jó és szép töltené be az életemben tátongó ürességet" , de ez egy olyan könyv amit még ők is elviselnének, mert voltak benne csaták, verekedések, és üzletelések is amik sok gondot okoztak Alexnek és Britnek.
Viszont természetes, hogy happy end legyen, össze kellet hogy jöjjenek valahogy és hát volt pár bökkenő...

"– Ha bajod van azzal, hogy cigizek, inkább mondd meg! 
– Jó. Bajom van azzal, hogy cigizel – mondom neki. 
– Akkor miért nem mondtad meg? – kérdezi, és elnyomja a hamutartóban. 
– El sem hiszem, hogy ízlik neked – mondom, mikor elindulunk. 
– Lelazít. 
– Ideges vagy? 
A pillantása a szememről a mellemre, majd a miniruha alatt a combomra vándorol. – Ha ebben a ruhában vagy, akkor igen."
~Brittany~

Sokszor Brittany úgy kezelte Alexet minta egy másik kontinensről, hanem meg bolygóról jött volna. Néha ki is hozott fura pillanatokat amikor nevelni próbálta vagy kicsúsztak a száján olyan gondolatok amik nem kellettek volna.

"– Miért nem veszel elő egy baseballütőt, és kergetsz be vele a könyvtárba? 
– Nem vagyok ősember. A pasid a gorilla, nem én."
~Brittany~

Az, hogy a címben benne van hogy kémia, én első látásra azt mondtam volna, hogy alig lesz itt egyes dolgokon kívül más kémiáról. De tévettem. Itt tényleg leírták a kémia órákat, és amikor Alex és Brittany összevesztek valamin és nem látták egymást, akkor a kémia óra volt a megmentő, amikor láthatták egymást és válthattak pár szót. Azóta várom minden egyes kémia órákat...

"– Később találkozunk, mamacita. Már alig várom, hogy lássam, működik-e közöttünk a kémia."
~ Alex~
Nekem örök kedvenc marad, és annak elenére hogy volt aki lehurrogta, én nagyon szeretem és titokban még egyes szavakat is tanulgatok. Hátha közbejön valami az életben.Ki tudja...
A borítóját nagyon szeretem (mind a háromnak), és a könyvre 10/9 csillagot adok! Igazi tinikönyvnek számít!
A "kémia könyv" megrendelése itt érhető el!!

Mivel ma van Valentine nap amit Amerikának köszönhetünk, így sok-sok puszit küldünk Lizivel mindenkinek!

~Lola

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése